Nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach gminnych, powiatowych i wojewódzkich oraz na drogach publicznych położonych w miastach na prawach powiatu
NADZÓR KOMUNIKACYJNY:
Przyjmowanie uwag w zakresie istniejącej organizacji ruchu na drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych.
Dokonywanie oceny organizacji ruchu w zakresie:
– zgodności z obowiązującymi przepisami,
– bezpieczeństwa ruchu drogowego.
1. PODSTAWA PRAWNA
· art. 10 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108 poz. 908),
· rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2003 r. Nr 177 poz. 1729).
2. MIEJSCE ZAŁATWIANIA SPRAWY
WYDZIAŁ INFRASTRUKTURY
Kontakt:
pokój nr: 611
tel. (17) 867 16 11, fax: (17) 867 1977
e-mail: kbarczak@rzeszow.uw.gov.pl
hguz@rzeszow.uw.gov.pl
3. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Propozycje zmian w organizacji ruchu należy złożyć w formie pisemnej i winna ona zawierać precyzyjne dane dotyczące:
· kategorii drogi (dróg),
· miejsca lub odcinka drogi,
· nazwy miejscowości.
4. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Zgodnie z Kpa do 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – do 2 miesięcy.